KATALOG KSIĘGOZBIORU GBP W CEGŁOWIE
Znaleziono 6 pozycji o tematyce: Wychowanie przedszkolne
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu
AUTOR:
Steenberg, Ulrich.
POZ/ODP:
Ulrich Steenberg ; [tł.z niem. Magdalena Jałowiec].
ADRES WYDAWNICZY:
Kielce : "Jedność", 2003.
HASŁA:
Montessori Maria Wychowanie przedszkolne - metody OPIS FIZYCZNY:
78 s. : fot. ; 24 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
400000313009
31300
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 7 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Pedagogika przedszkolna : nowa podstawa programowa
AUTOR:
Klim-Klimaszewska, Anna.
POZ/ODP:
Anna Klim-Klimaszewska.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2011.
HASŁA:
Wychowanie przedszkolne Podręczniki akademickie WYDANIE:
Wyd. 2.
OPIS FIZYCZNY:
375 s. ; 23 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
400000435459
43545
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wstęp Rozdział I. Wychowanie przedszkolne we współczesnym systemie oświaty na tle rysu historycznego 1. Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce 2. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego 3. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce 5. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej Rozdział II. Biopsychiczne podstawy wychowania przedszkolnego 1. Granice chronologiczne wieku przedszkolnego 2. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym 3. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym 4. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym 5. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym 6. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym 7. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym 8. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu Rozdział III. Podstawy funkcjonowania przedszkola 1. Założenia i organizacja placówek przedszkolnych 2. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola 3. Statut przedszkola 4. Programy wychowania w przedszkolu Rozdział IV. Organizacja środowiska przedszkolnego 1. Struktura grupy wiekowej 2. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej 3. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu 4. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej 5. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola 6. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym 7. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym Rozdział V. Działalność pedagogiczna przedszkola 1. Proces wychowania w przedszkolu 2. Cele wychowania przedszkolnego 3. Funkcje i zadania przedszkola 4. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym 5. Formy organizacyjne pracy wychowawczej z dziećmi w wieku przedszkolnym 6. Podstawowe metody pracy wychowawczej w przedszkolu 7. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu 8. Dokumentacja przedszkola 9. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu Rozdział VI. Treści programowe wychowania w przedszkolu 1. Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu 2. Treści edukacji polonistycznej 3. Treści edukacji matematycznej 4. Treści edukacji przyrodniczej 5. Treści wychowania estetycznego 6. Treści wychowania społeczno-moralnego 7. Treści wychowania zdrowotnego Rozdział VII. Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole 1. Gotowość szkolna 2. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania 3. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania 4. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia Rozdział VIII. Nauczyciel wychowania przedszkolnego 1. Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola 2. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola 3. Pedagogiczna postawa nauczyciela przedszkola 4. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi 5. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola 6. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego 7. Pomoc przedszkolna Rozdział IX. Innowacje pedagogiczne w edukacji przedszkolnej 1. Istota innowacji pedagogicznych 2. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu 3. Innowacje organizacyjne 4. Innowacje metodyczne 5. Innowacje programowe 6. Certyfikaty jakości 7. Wizja przedszkola przyszłości Rozdział X. Wybrane przykłady rozwiązań metodycznych 1. Scenariusze zajęć tradycyjnych 2. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej 3. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu 4. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej 5. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana 6. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa 7. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów 8. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne 9. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona 10. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego 11. Scenariusz zajęć w przedszkolu wirtualnym UWAGI:
Bibliogr. s. [364]-375.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 7 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Wczesne czytanie : gry, zabawy, ćwiczenia i piosenki, które obudzą w dzieciach zainteresowanie czytaniem
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Wielka encyklopedia gier, zabaw i zajęć z dziećmi : ponad 300 gier i zabaw tematycznychTyt. oryg.: "The Giant Encyclopedia of Theme Activities ".
POZ/ODP:
red. Kathy Charner ; [tł. Marta Łukczak-Janas].
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo K. E. Liber, 2009.
HASŁA:
Gry i zabawy - encyklopedia Dziecko - rozwój psychofizyczny - metody aktywizujące OPIS FIZYCZNY:
336 s. : il. ; 30 cm.
SYGNATURA:
793/794
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
400000433240
43324
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Rozwijaj umiejętności i wyobraźnię dzieci używając sprawdzonych i wypróbowanych przez nauczycieli gier i zabaw tematycznych! Mając pod ręką zbiór zabaw edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym będziecie mogli zaplanować wiele miesięcy zajęć zapewniając rozrywkę sobie oraz waszym podopiecznym. Alfabetyczny spis zajęć oraz ich podział tematyczny ułatwia korzystanie z książki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 7 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Wychowanie i nauczanie w przedszkolu : poradnik metodyczny : praca zbiorowa
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW